Prövningsanmälan Välj ämnesområde

Du är på steg 1 av 3

Välkommen till prövningsanmälan på Komvux SFI,Campus Botkyrka!
Gröndalsvägen 20;
147 30 i Tumba

Vi erbjuder prövningar två gånger per år, under vår och höst i SFI kurs D.

Observera att vi har ett begränsat antal platser och det är först i kön som gäller.

Anmälningstider för prövning

Anmälan till vårens prövningar i SFI kurs D är öppen mellan 12 februari till och med 17 maj.

Vårens prövningsdatum:

10, 11, och 12 juni - 2024

Observera att vi har ett begränsat antal platser.  Anmälan kan därför komma att stängas innan sista anmälningsdatum. Din plats är inte garanterad förrän du har betalat för din prövning.

Var beredd på att avsätta tre dagar för din prövning eftersom den innehåller hörförståelse, läsförståelse, skriftlig och muntlig examination.

Vad är en prövning?

Om du saknar betyg i kurs D kan du göra en prövning hos oss. Det innebär att du på egen hand läser in en hel kurs och sedan examineras i alla delar av kursen.
Du blir bedömd utifrån kunskapskraven i kursplanen för ämnet. När du gjort prövningen får du ett betyg.

Hur går en prövning till?

En prövning är inte lärarledd utan du läser in hela kursen på egen hand. För att veta vad du ska läsa in behöver du gå in på Skolverket. Där hittar du nationella kursplanen och betygskriterierna för kursen du vill göra prövnning för.

Senast två veckor innan prövningstillfället kommer du att få mer detaljerad information kring prövningen.

Kostnader och betalningar för prövning

En prövning kostar 500 kronor.

Du betalar via din bank. Vi tar inte emot kontanter.

Anmälan är bindande och avgiften betalas inte tillbaka om du väljer att avbryta eller inte komma till prövningen.

OBS! Du måste betala för din prövning senast 17 maj-2024 annars förlorar du din plats.

Bankgironummer: 624-1061
Vid betalning ange: 72301050/6430/47620

VIKTIG INFORMATION KRING DIN BETALNING

Skriv i följande uppgifter under Meddelande: Prövning, förnamn, efternamn, födelsedatum (6 siffror).
Exempel: Prövning, Maria, Markovic, 760822

Om någon annan betalar avgiften åt dig är det viktigt att den personen skriver in ditt förnamn, efternamn och födelsedatum (6 siffror) i meddelanderutan. Vi behöver uppgifter på den person som ska GENOMFÖRA prövningen!

Vad händer efter jag gjort min anmälan?

När du skickat in din prövningsanmälan får du ett bekräftelsemejl om att du gjort en anmälan. Det är viktigt att du betalar för din prövning i tid för att du ska få en plats till prövningen.

När anmälan har stängt och vi fått in din betalning kommer Botkyrka vuxenutbildning kontakta dig via mail med mer information, senast två veckor innan prövningstilfället.